// VInnare av svenska företagspriset 2017

Årets pristagare av Svenska Företagspriset belönas den 23 november, i närvaro av H.K.H. Kronprinsessan Victoria. Priset delas ut i kategorierna: stora företag, mellanstora företag och newcomer på den tyska marknaden, där årets vinnare är Elanders, Kinnarps och Tacton Systems. ”Årets företagspris visar att svenska företag är framgångsrika inom alla sektorer”, säger Thomas Ryberg, president för Svenska Handelskammaren.

Inom ramen för Svenska Handelskammaren årstema ”Digitalisering i näringslivet” delar juryn ut en hedersutmärkelse till musikstreamingstjänsten Spotify, som revolutionerade musikbranschen med sin affärsidé.

Kategori stora företag – Elanders
I kategorin stora företag hedras Elanders GmbH som erbjuder lösingar inom tryck och förpackning, e-handel och logistik. Med sin innovationskraft, en modern maskinpark och kontinuerlig investering i banbrytande teknologi garanterar Elanders skräddarsydda företagslösningar som övertygade juryn.
www.elanders.com

Kategori mellanstora företag – Kinnarps
Det möbeltillverkande företaget, Kinnarps, tar emot priset i kategorin mellanstora företag. Familjeföretaget har i många år framgångsrikt arbetat efter svenska ledord som kvalitet, hållbarhet och skandinavisk design. Med sina innovativa produkter och intelligenta inredningskoncept har de lyckats vinna de tyska kundernas förtroende.
www.kinnarps.de

Kategori newcomer på den tyska marknaden – Tacton Systems
Förenklingen av omfattande processer är affärsidén för Tacton Systems. Bolaget är världsledande inom den expanderande försäljnings- och produktionskonfigurationen. Design, konfiguration och försäljning av komplexa produkter underlättas av det svenska bolagets patenterade lösningar.
www.tacton.com

Mer information hittar ni här